Lista produktów według marki Cherigan

Cherigan

Perfumy Cherigan, to odrodzenie starego Domu Perfumeryjnego CHERIGAN, ożywiające ducha Art Deco.

Dom CHERIGAN narodził się w 1929 roku, w przełomowym okresie, zaczarowanym nawiasie, w którym Paryż stał się epicentrum świata artystycznego, początkiem fali wyzwolenia i kreatywności, eksplozji domów perfumeryjnych i ich coraz bardziej zmysłowych i odważnych kreacji zapachowych. W takiej chwili CHERIGAN stał się dyskretną marką VIP-ów, twórcą CHANCE , PARISIENNE i FLEURS DE TABAC wśród innych wspaniałych perfum. Tak powstał mit. W podniosłej atmosferze 1929 roku Maison Cherigan oferował innowacyjne kreacje, bogate w ten nurt odwagi i szyku, który ożywiał stolicę.

Odkrywcą starej marki jest Luc Gabriel, dyrektor generalny The Different Company. Luc odkrył perfumy CHERIGAN, przeglądając historie i archiwa perfumeryjne, szczególnie te z lat 30. Zawsze pasjonował go ten kluczowy okres, naznaczony końcem zaczarowanego świata pogrzebanego przez pierwszą wojnę światową, świata industrializacji, secesji, postępu technicznego, wystaw światowych, samolotów i samochodów. Społeczeństwa wyobrażały sobie wówczas świetlaną przyszłość ludzkości, a nie początek czarnych godzin faszyzmu i II wojny światowej. Lata dwudzieste i trzydzieste XX wieku niosły falę wyzwolenia i kreatywności, z Paryżem w światowym epicentrum.Szczególnie perfumy przeżywały swój złoty wiek po postępach współczesnej perfumerii na początku wieku XX. Nowe składniki chemiczne, nowe surowce z najnowszych metod ekstrakcji i nowe regionyświata, uwalnianie kobiet i obyczajów. Perfumy lat Art Deco podążały za tym ruchem, który niósł całe pokolenia pragnące życia, sensu i wolności. Właśnie przyglądając się temu okresowi Luc Gabriel znalazł perfumy CHERIGAN, jak samorodek w gruzach znikających marek. Kiedy Luc Gabriel przejął markę w 2016 roku, Art Deco nie było jeszcze tak modne, jak dziś, ani w świecie perfum, ani w innych dziedzinach sztuki, poza meblami i architekturą. Pięć lat zajęło opracowanie zapachów, wybór butelek i opakowań, zanim w końcu wprowadzono markę. Nieco szalony projekt, dziś całkowicie zgodny z pragnieniami miłośników perfum, którzy szukają autentycznych domów perfumeryjnych, prawdziwych historii, eleganckich perfum w luksusowych pudełkach, ekologicznego podejścia i uczciwej ceny. CHERIGAN został zaprojektowany jako pomost między nowoczesnością lat 20 i 2020.

Cherigan postanawia nie ujawniać nazwisk perfumiarzy, z którymi współpracuje. „Ta decyzja jest zgodna z historią marki” – wyjaśnia Luc Gabriel. „W latach dwudziestych i trzydziestych nikt nie dbał
o nazwisko perfumiarza, byli rzemieślnikami pracującymi w laboratorium”. CHERIGAN to marka przyjemności, luksusu, wyrafinowania, elegancji i bezczelności. Twórcy musieli tak pracować nad perfumami, aby te walory były olfaktorycznie obecne, ale też, abyśmy czuli atmosferę tamtych czasów, mocną, naładowaną, namiętną. Jest to jeden z powodów, dla których zapachy są wyłącznie w koncentracji ekstrakt z wielką wewnętrzną mocą, zachowując jednocześnie finezję, która pozwala nam znaleźć ten związek między nowoczesnością lat 30. a nowoczesnością współczesną. Perfumy vintage, ale nie staromodne, mocne, ale nie duszne, odważne, ale nie koncepcyjne, zawierające od 90% do 99% naturalnych składników w zależności od zapachu. Równowaga, która wymagała miesięcy pracy twórców perfum. Maison Cherigan oferuje 7 zapachów inspirowanych latami 30. XX wieku, z których każdy opowiada prawdziwą historię epoki.

Butelki i opakowania perfum również nawiązują do epoki Art Deco. Na korku wygrawerowane jest logo marki, litera C, która oznacza CHERIGAN. Korek z metalu, ciężki aby dobrze trzymać go w dłoni, wymaga kilku godzin produkcji i polerowania, aby nadać mu cały blask. Na dno butelki nałożono cienką warstwę lakieru, dzięki czemu powstały odbicia w kątach ożywiające kolor jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki – w zależności od kąta patrzenia i światła butelka jest prawie bezbarwna lub opalizująca. Zapachy są umieszczane w sztywnych pudełkach pokrytych kreatywnym papierem, ozdobionych wytłoczeniami i złotym hot- stampingiem.

Aby pozostać wiernym duchowi awangardy i egzaltacji tamtych czasów, absolutnej wolności tworzenia i tej szalenie intensywnej energii, która naznaczyła lata 20 i 30, twórcy zaoferowali tylko jedną koncentrację, najbardziej zmysłowy i najbogatszy Extrait de Parfum.